Najbližšie / Next event

22:00
21
Piatok
vstup ?

Mighty Vibez: Forward March Posse (CZ) ft. Ricky Sai Sai (F).

Ricky Saï Saï má obrovský dar prekvapovať. Veď kto by na prvý pohľad povedal, že ide o skúseného reggae umelca? Pritom patrí k základným kameňom francúzskej reggae/dancehall scény.

Jeho prvý a najznámejší projekt Saï Saï, duo s parťákom Ramsesom Ookim, vznikol oficiálne v roku 1985, keď mali obaja 15. V tej dobe, očarení jamajskou hudbou a jej soundsystémovou kultúrou, začali nadšenci v Paríži stavať svoje prvé zvukové aparatúry podľa soundových vzorov vo Veľkej Británii. Prví selektori sa rozhodli roztočiť svoje pecky nakúpené prevažne v Londýne, a prví umelci začali vystupovať so svojimi textami pred publikom.

Ricky, ktorý sa v Londýne narodil, mal vždy silné konexie na britskú metropolu a možno práve preto aj na selektora top soundu Sir Coxone Outternational – Blacka Dreada. Ten Saï Saï do Londýna priviezol ako svoju tajnú zbraň na clash so Saxon soundom v roku 1986… Coxone samozrejme vyhral a dvaja francúzski mladíci si získali srdcia londýnskeho dancehall publika.

V roku 1990 vyšla vo Francúzsku zásadná kompilácia Rapattitude, ktorá dala dohromady na jednom nosiči to najlepšie (a najhlasnejšie), čo ponúkal francúzsky rap a dancehall.  Vedľa rapových zoskupení ako Supreme NTM,  Assassin či Dee Nasty môžete nájsť reggae umelcov ako Tonton David, Daddy Yod alebo práve Saï Saï s ich hitom Rouleur A l’Heure.

Avšak celá kreativita Rickyho a Ramsesova naplno vytryskla o dva roky neskôr na ich prvom albume Reggae Dance Hall, na ktorom sa produkčne podieľali Mafia & Fluxy a Peter Chemist.

Druhý album Le Ragga Ca Le Fait vyšiel v roku 1994 a titulný song sa stal vo Francúzsku obrovským hitom.

Zvláštne veci sa pre Saï Saï odohrali v roku 1995, keď v Sarajeve natáčali dokument o koncerte na podporu obetiam vojny, na ktorom sami vystupovali. Z týždenného natáčania sa stal mesačný pobyt v bombardovanom meste.  Niekoľkodenné ukrývanie sa v krytoch nazbieralo vyčerpávajúci materiál o nezmyselnosti udalostí v Bosne.

V ďalších rokoch až dodnes Saï Saï stále vystupujú, nahrávajú albumy (založili vlastný label R.A.R.E. Sound) a koncertujú s kapelou.

Ale ako už bolo povedané: Ricky vie prekvapiť. Prekvapil svojím objavením sa na Real Beat 2010, kde na Mungo’s a FMP stagei predviedol vynikajúcu soundsystémovú show.

Ešte viac prekvapujúce sa môžu zdať jeho ďalšie dva projekty.

Prvým z nich je zoskupenie Psychotropikal hrajúce mix dubu, junglu a latina. Ricky sa samozrejme stará o prácu s mikrofónom a spevom, hláškami a hypeovaním doplňuje hudobné podklady.

Druhou záležitosťou je kapela kombinujúca hip hop, reggae a latinskoamerickú cumbiu – Cumbia Rockers Allstars. Tento projekt spájajúci umelcov z Paríža a Novoty má veľký potenciál baviť davy a preto si rozhodne zaslúži vašu pozornosť.

Diskografie
# Reggae Dance Hall (1992) TAK-TIK / W.M.D.
# Le Ragga ça l’fait (1995) SAI-SAI / W.E.A.
# L’esprit du sound (1998) R.A.R.E. SOUND – TREMA / SONY
# Le Disque de la rue (2010)

Saï Saï Official
http://www.saisai.fr

Forward March Posse

Forward March Posse sa počas svojej existencie stali pevnou súčasťou pražskej a českej reggae scény.

Od svojho vzniku pracujú na vlastnom štýle, ktorý ich odlišuje od ostatných lokálnych zoskupení.
História FMP sa začala písať v v Prahe v roku 2006, keď Papa Rejnok a Sir Marvin zorganizovali prvý žúr vo Wakate.

Celý sound doplnil Don Cosmic a na krátku dobu i lámač ženských sŕdc Lord Nostalgic. Časom sa zostava vykryštalizovala a súčasný tým tvoria papa Rejnok aka Fubatan a Don Cosmic.

Dvojica začala FMP smerovať ku kultúre nezávislým reggae soundsystémov, ako ich poznáme z Jamajky, USA, či Veľkej Británie.

Podstatným medzníkom v histórii soundu bolo dokončenie vlastného aparátu, ktorý im dovoľuje ďalej rozvíjať štýl inšpirovaný veľkými soundami ako Sir Coxone Outternational a Jammy$ SuperPower.

Forward March Posse sú hrdými propagátormi soundu 80-tych rokov – rub-a-dub a digitálneho reggae. To im však nebráni vrátiť sa na parties ku svojim hudobným koreňom ako ska, rocksteady, soul a funk.